• Masz pytania dotyczące działania sklepu z tkaninami włoskimi? W tej sekcji znajdziesz odpowiedź!

Masz pytania dotyczące działania sklepu z tkaninami włoskimi? W tej sekcji znajdziesz odpowiedź!


Jak zamawiać?

Tworząc internetowy sklep z tkaninami zależało nam, żeby każdy mógł kupić taką ilość tkaniny, jakiej potrzebuje. Dlatego umożliwiamy złożenie zamówienia materiału z dokładnością do 10 centymetrów. Jak wygląda to w praktyce? Początkowo, przy materiale, wpisana jest liczba 0.1, co znaczy, ze zamawiasz 10 centymetrów. Wystaczy wpisać liczbę 1 i otrzymujesz 1 metr. Czyli:
0.1 = 10 centymetrów
0.5 = 50 centymetrów
1 = 1 metr
1.2 = 1 metr 20 centymetrów
itd.
Proste i dokładne, prawda? Nie musisz już kupować za dużo jedwabiu, bawełny czy wiskozy. Zamów tyle, ile potrzebujesz :) W większości podane początkowe ceny dotyczą metra bieżącego. Zdarza się, że niektóre produkty sprzedawane są na sztuki (np. panele lub akcesoria krawieckie), w takim wypadku możliwe jest wpisanie jedynie pełnej liczby. Gotowe! We Florentine tkaniny są sprzedawane od 10 centymetrów. I to jest według nas super.

Czym jest panel/kupon materiału?
Zdarza się, że materiał sprzedawany jest na kupony lub panele. Znaczy to, że tkanina ta (lub dzianina) fabrycznie przygotowana jest na dany rozmiar, a tym samym sprzedajemy ją na sztuki. Bardzo często są to wymiary, które sprawiają, że materiał przygotowany jest w ilości idealnej np. na sukienkę lub chustę. Zawsze na stronie znajdziesz infromację, czy dany materiał jest panelem lub kuponem. 

Dlaczego muszę podawać telefon przy zamówieniu
Tak naprawdę robisz to wyłącznie dla własnej wygody. Dzięki temu kurier bedzie mógł skontaktować się z Tobą w celu ustalenia godziny dostarczenia paczki. Obiecujemy, że Twój telefon nie zostanie przez nas wykorzystany do żadnych innych celów chyba, że sama zgłosisz chęć otrzymywania od nas mmsów z nowościami.

Informacje na temat materiałów
Staramy się przygotować jak najlepsze opisy oraz zdjęcia naszych tkanin premium, ale wiemy, że czasami może zabraknąć niektórych informacji. W takim wypadku - napisz do nas lub zadzwoń. Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania najlepiej, jak umiemy. Pamiętaj też, że może zdarzyć się, że kolor materiału może odbiegać nieco od tego, który widziałaś/-łeś na stronie. Dzieje się tak z prostego powodu - różne monitory oraz ekrany mają inne ustawienia związane z wyświetlaniem barw, dlatego jeśli masz jakiekolwiek pytania - zadzwoń lub zamów próbki.

Dostawa
Korzystamy z usług kurierskich InPost. Paczki z tkaninami przygotowujemy i wysyłamy od poniedziałku do piątku do godziny 14. Staramy się wszystko przygotować zaraz po otrzymaniu wpłaty na konto, tak żeby Twoje zamówienie trafiło do Ciebie najszybciej, jak to możliwe.

Rabaty i promocje
Zależy nam, żeby nasze materiały trafiały do jak największej liczby osób, dlatego często wprowadzamy okresowe promocje. W ten sposób zawsze znajdziesz coś dla siebie w atrakcyjnej cenie. Zdarza się jednak, że z powodu błędu systemu, jakiś rabat nie naliczy się prawidłowo. Tak bywa w każdym miejscu we wszechświecie, ale jest na to rada: napisz do nas. Jeśli widzisz, że coś poszło nie tak - daj nam znać, a my naprawimy to tak szybko jak się da :)

W większości wypadków - promocje nie łączą się.

Zwroty i reklamacje
W wypadku zakupu internetowego tkanin zwrot jest możliwy jedynie w wypadku paneli (w opisie materiały te są oznaczone jako kupony i podana jest długość jednej sztuki). Inne materiały odcinane są na potrzeby klienta i tym samym stają się zakupem "spersonalizowanym" (co opisane jest dokładnie w regulaminie sklepu), dlatego bardzo prosimy o przemyślane wybory :) Atrybuty takie, jak kolor, splot, etc. (czyli brak wyraźnej skazy) nie mogą być podstawą do reklamacji. Przed dokonaniem zwrotu kuponu tkaniny prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy lub telefoniczny.

Staramy się, żeby nasze materiały były zawsze sprawdzone przed wysyłką i informujemy o ewentualnych napotkanych skazach, ale jeśli coś nam umknęło - warto się z nami skontaktować. Spróbujemy rozwiązać sprawę najlepiej, jak to tylko możliwe. Czas na złożenie reklamacji/dokonania zwrotu to 14 dni od dnia zakupu.

Wszelkie zwroty i reklamacje odbywają się tylko za okazaniem paragonu.

Zamówienia telefoniczne, przez fanpage, przez Instagram
Niezależnie jaką drogą dokonujesz zakupu we Florentine - pamiętaj, że we wszystkich kanałach sprzedaży obowiązuje ten sam regulamin. Jeśli nie masz pewności, czy materiał, który chcesz kupić jest tym, czego szukasz - zamów próbki. Na pewno ułatwią wybór :) Nie krępuj się i zadzwoń do nas - znani jesteśmy z miłej i pomocnej obsługi sklepu, głównie dlatego, że obsługujemy tak, jak sami chcielibyśmy być obsłużeni.

Rezerwacja
Jeśli któryś z materiałów szczególnie przykuł Twoją uwagę, ale nie jesteś jeszcze pewna, czy tkanina ma dobry odcień, chcesz poczekać na próbki, etc. - może zarezerwować wymarzony materiał włoski do dwóch dni roboczych. Po tym czasie, jeśli nie otrzymamy wpłaty lub informacji o dalszych krokach - rezerwacja przepada. 

Błędny opis/wycena/ilość
W wypadku, gdy na stronie pojawi się błędny opis lub wycena (zdarza się tak niezwykle rzadko i nie wynika z chęci oszukania konsumenta) zastrzegamy sobie prawo do niezrealizowania zamówienia. Użytkownik oczywiście zostanie poinformowany o zaistniałej sytuacji telefonicznie. Zdarza się również, że ilość materiału może być mniejsza, niż w zamówieniu - także i w tym wypadku poinformujemy Cię co się wydarzyło i spróbujemy zaproponować inny materiał w zamian.

Jak dbać o materiały
Jeśli masz wątpliwości, co do tego w jaki sposób dbać o zakupione u nas jedwabie, wełny, wiskozy, alpaki, etc. - zadzwoń do nas! Chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Zasada w jedwabiach jest prosta - pranie chemiczne :) W wypadku innych materiałów (bawełny, wiskozy) warto zrobić próbę wody i sprawdzić, czy kolor jest dobrze ustabilizowany, jakie jest wykurczenie etc. Pamiętaj, że materiały naturalne mogą wykurczać się nawet do 10%, dlatego warto uwzględnić to przy zakupie. Najłatwiejsze w obsłudze będą poliestry, ale też mają sporo innych wad. Po szczegóły zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu: 506 386 895.

Odbiór osobisty, przelew, PayU, pobranie
Jeśli wybierasz płatność przelewem - na wpłatę będziemy czekać 2 dni robocze, tak samo wygląda sprawa przy zamówieniu z odbiorem w sklepie. Dopóki nie otrzymamy wpłaty - nie możemy uciąć tkanin. W wypadku PayU lub pobrania - materiały są odcinane i pakowane zgodnie z kolejnością złozonych zamówień. Dbamy o to, żeby paczki były nadawane możliwie jak najszybciej. 

Wykurcz tkanin
Pamiętaj, że w wypadku wielu tkanin możliwy jest tak zwany "wykurcz". Oznacza to, że materiał traci od około 5 do 10% na długości lub szerokości. Wykurcz jest większy w wypadku materiałów z dodatkiem elastanu. Warto wziąć to pod uwagę przy zakupie tkanin i prewencyjnie kupić 10 centymetrów więcej.